• April 2010
    I S R K J S A
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930  
  • Blog Stats

    • 1,618 kemasukan
  • Top Clicks

    • Tiada
  • Al-Quran.

    "Bacalah dengan nama tuhanmu(Allah)"
  • Kiriman Terbaru

Kasih Ibu

Salam 1Malaysia kepada pembaca diluar sana. Semoga anda berada didalam lingkungan penjagaan Allah SWT samada secara rohani mahupun jasmani. Sekarang H1N1 gelombang kedua… jadi berhati hati bila berada diluar.

lama gak tak tulis blog ni… dekat 3 bulan lebih…hahahah dulu beria2 cakap nak menulis seminggu sekali…habuk … satu pe pun takde..eheheheh malas sebab pergi pekan…huhuh

Kasih ibu…

Orang kata kasih ibu bawa ke syurga, kasih bapa pula sepanjang hayat… Pernah kita terfikir tak ungkapan tu? Mesti ada sekalikan. memang benar, kasih ibu dalam membesarkan kita memang tidak terbalas. Lihat sahaja pada waktu kita malam, menangis inginkan susu, maka ibulah yang berjaga memberikan kita sedikit susu badanya tak pun susu dalam tin.hehehe seterusnya dalamnya kasih sayang mereka memberi kita makan, menyuapkan nasi kepada kita dan sebagainya… Secara kasarnya, semua itu adalah syurga duniawi kita….Ibu mengorbankan dirinya untuk kita.

kasih bapa pula sepanjang hayat… Kita lihat sahaja pada siapa kita mintak duit belanja. Pasti insan bernama bapakan…kalau ikutkan mereka ini memang tak pernah melupakan langsung permintaan anak mereka. Jika benda itu sukar pun pasti akan dicarinya…

haish, kenapa becerita perihal ibu bapa ni?? takdela cuma teringat plak diriku kepada ibu dan arwah ayah…. kasih emak yang beri kepada diriku amat banyak. Kalau dihitungkan memang tidak dapat terlihat dan terfikir. kasih abah pula memang mencukupi pada diriku. Pernah diriku merasai dia berusaha mencari apa yang diriku inginkan. diri ni harap dia bahagia melihat diriku masuk Universiti. Anak2 dia yang lain semua tak dapat pergi ke universiti… Anak bongsu ni la yang dapat masuk universiti.

oklah… malas nak cerita panjang… nanti2 lah sambung balik…

Tinggalkan komen