• November 2009
    I S R K J S A
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30  
  • Blog Stats

    • 1,618 kemasukan
  • Top Clicks

    • Tiada
  • Al-Quran.

    "Bacalah dengan nama tuhanmu(Allah)"
  • Kiriman Terbaru

KAKS-kursus asas keusahawanan siswa.

Salam 1Malaysia kepada pembaca diluar sana. Harap sihatlah hendaknya disamping ahli keluarga yang tersayang. Kalau sakit, ape lagi sediakan duit dan pergi ke hospital… Kesihatan bukan boleh diabaikan…

hehehe macam macam nasihat nampaknya.

Alhamdulillah, kali ni dapat juga join KAKS. ape tu KAKS? KAKS bermaksud kursus asa keusahawanan siswa yang dianjurkan oleh INSKEN(Institut Keusahawanan Nasional) bertujuan untuk mendidik para siswa untuk memulakan bidang keusahawanan pada masa akan datang. Hal selanjutnya akan dikemaskini sepanjang program ini berlangsung.

Program kali ini dianjurkan di Klebang Beach Resort, Melaka… Menggagau juga mencari tempat ni, tapi syukur kepada Allah jumpa juga akhirnya. Saya beserta kawan2 saya iaitu en. izzul, en.keanu dan juga en. jemi berkereta manakala kawan saya en.sani menaiki bas UMP yang canik tu….

Apa yang saya dapat maklumat, sijil KAKS ini sangat bernilai. Sekiranya pada masa akan datang, siswa ingin memohon pinjaman, sijilini diperluka untuk memohon bantuan penuh dari kerajaan. Seperti yang saya cakap tadi, keseluruhan isi kandungan akan saya kemas kinikan mengenai program ini.

Disini saya sertakan sedikit gambar di sekitar program ini…

 

banner ump buat

pandangan bilik hotel

Tinggalkan komen